top of page
Søk
  • opprettholdende

8 okt. 2020 - Fred - veien til krig, om Trumps motiver og de han har rundt seg, Israel lar seg lure,



"....... fordi, ja, fordi de har ført mitt folk vill og sagt: Fred! – enda det ikke er noen fred.


Når folket bygger en vegg, se, da stryker de den over med kalk. Si til kalkstrykerne at den vil falle. Det kommer et regnskyll – og dere haglsteiner skal falle! – og et stormvær skal bryte inn. Når så veggen er falt, vil det da ikke bli sagt til dere: Hvor er kalken som dere strøk på den?


Derfor sier Herren Herren så: Ja, jeg vil i min harme la et stormvær bryte inn, og i min vrede la det komme et regnskyll, og i min harme haglsteiner, så alt blir ødelagt. Jeg vil rive ned veggen som dere har strøket over med kalk, og la den styrte til jorden, så dens grunnvoll blir lagt bar.

Når byen faller, skal dere omkomme midt i den. Og dere skal kjenne at jeg er Herren. Jeg vil tømme min harme på veggen og på dem som strøk den over med kalk, og jeg vil si til dere: Veggen finnes ikke mer, heller ikke de som strøk den over, Israels profeter, som spådde om Jerusalem og skuet fredssyner for henne, enda det ikke er noen fred, sier Herren Herren." Esek 13:10-16

Det var Ramon Bennet som første gang gjorde meg oppmerksom på dette bibelverset i sin bok "Muren". Han brukte det over Oslo avtalen - og Israelittenes ønske om "fred" - men pga blindhet i Israel, så skjønner de ikke at de kun kalker over (dvs. hvitmaler) noe som det er råte i, sopp, og all elendighet du kan tenke deg.


Det er nettopp det "fred" hos dagens politikere, det er bare ett annet ord for å få folk til å slappe av, senke garden, våpnene - sånn at man kan planlegge og legge til rette for krig, og ødeleggelse av staten Israel. Vi kan minnes hvordan Bibelen forutser hvordan Endetiden starter:

"Når de sier: Fred og ingen fare! – da kommer en brå undergang over dem. Den kommer som veer over en kvinne som skal føde, og de skal slett ikke slippe unna." 1Tess 5:3

Denne formen for "fred" kalles på godt norsk svik - som er hovedgrunnen og årsaken til at Oslo avtalen ble født (og Guds vrede vil tømmes over de som har kalket over denne avtalen av svik, og later som det er ett gode for nasjonene, men strider mot Guds lov stadfestet i 1 Mos. 12:2-3). Du kan lese om den norske delegasjonen for denne falske avtalen her. Og den israelske delen her.


Fred er dårenes drøm - men ekte fred kan bare skapes innenfra - ikke kun på utsiden.


Guds vrede

Herrens vrede reiser seg opp på 2 fronter - mot Hedningene som over flere 10 år har presset Israel, til å gi fra seg landet som tilhører Gud - Israelerne er bare forpaktere av landet.

"Jorden må ikke selges for alle tider. For meg hører landet til. Dere er fremmede og gjester hos meg." 3Mos 25:23

"Og Herren sa til Abram etter at Lot hadde skilt lag med ham: Løft nå dine øyne og se ut fra stedet der du står – mot nord, mot syd, mot øst og mot vest! For hele det landet som du ser, til deg vil jeg gi det, og til din ætt for alle tider." 1Mos 13:14-15


Og den andre fronten av vrede er mot Hans eget folk. Fordi Israelittene har satt sin lit til sine våpen, sin teknologi, USA og Trump - men ikke Han som ga de seier i alle foregående kriger. Dette betyr snarlige problemer for Israel. Vi kan lese om dommen mot hedningene:

"......da vil jeg samle alle hedningefolk og føre dem ned til Josjafats dal. Der vil jeg holde rettergang med dem på grunn av Israel, mitt folk og min arv, fordi de spredte dem blant hedningefolkene og delte mitt land." Joel 3:7

Fra Yom Kippur krigen i 1973


Om man studerer de foregående krigene - så var det egentlig ingen grunn til at Israel skulle kunne vinne - de hadde oftest flertallet mot seg, i 1973 krigen ble de overfalt mens de feiret Yom Kippur - dagen hvor ingen tok telefoner eller sjekket nyheter, og var totalt uforberedt på den krigen som kom, soldatene ved grensene ble totalt overrumplet og utryddet, eller tatt til fange - og det tok faktisk noen dager før israelittene skjønte at de ble overfalt og var i livsfare - og det av en hær som var flere ganger større enn deres egen - med flere tanks enn hva Hitler bruke på invasjonen av Sovjet. Likevel så samlet de seg - og slo dem, og begynte å nærme seg både Damaskus og Kairo, uten å ville stoppe - før Sovjet truet med atomkrig - og da fikk USA stoppet Israel fra å nå frem til hovedstedene.

Josafats seier - for sin tros skyld

Men det finnes ett sted hvor dette beskrives flere ganger, og det er i Bibelen. De gangene Israel stolte på Gud - så banket de opp og slo folkeslag/hærer som var mye større og mektigere enn de selv - fordi krigen hører Herren til - ikke de vantro. Vi kan lese:


"En tid etter hendte det at Moabs barn og Ammons barn, og sammen med dem en del av me'unittene, gikk til krig mot Josjafat. Folk kom med melding om dette til Josjafat og sa: Det kommer en stor hær mot deg fra den andre siden av have, fra Syria. De er alt kommet til Haseson-Tamar, det er En-Gedi......... Da kom Herrens Ånd over levitten Jahasiel, sønn av Sakarja, sønn av Benaja, sønn av Je'iel, sønn av Mattanja, en av Asafs sønner, midt i forsamlingen. Og han sa: Hør etter, hele Juda og dere Jerusalems innbyggere og du kong Josjafat! Så sier Herren til dere: Frykt ikke! Denne store hæren skal dere ikke være redde for. For denne krigen er ikke deres, men Guds.......


Morgenen etter brøt de tidlig opp og dro av sted til Tekoa-ørkenen. Med det samme de dro ut, sto Josjafat fram og sa: Hør på meg, Juda og dere Jerusalems innbyggere! Tro på Herren deres Gud, så skal dere holde stand! Tro på hans profeter, så skal dere ha lykken med dere! Og han rådførte seg med folket og stilte opp sangere som skulle love Herren i hellig skrud, mens de dro ut foran den væpnede hæren. De skulle synge: Lov Herren, for hans miskunnhet varer til evig tid!


Og da de begynte med sine fryderop og lovsanger, lot Herren noen som lå i bakhold angripe Ammons barn og Moab og folket fra Se'ir-fjellet, som var kommet mot Juda. Og de ble slått. Ammons barn og Moab vendte seg mot folket fra Se'ir-fjellet og hogg dem ned og ødela dem. Og da de hadde gjort ende på folket fra Se'ir, hjalp de alle til med å ødelegge hverandre. Da Juda kom opp på høyden der en kunne se ut over ørkenen, og så seg om etter hæren, fikk de se dem ligge døde på jorden, ingen var sluppet unna." 2Krøn 20:1-2, 14-15, 20-24

Nederlag når vi setter vårt lit til egen kraft

"Ti tusen utvalgte menn av hele Israel kom like foran Gibea, og striden ble hard. Men Benjamins barn visste ikke at ulykken var like innpå dem. Herren lot Benjamin tape for Israel, og Israels barn felte den dagen tjuefem tusen ett hundre mann av Benjamin, alle disse kunne dra sverd." Dom 20:34-35

Men når Israel, eller som over, noen av stammene i Israel, begynte å stole på egen kraft, så forlot Gud dem - og selv om de hadde større hærer, så tapte de.


Det samme kan man også si om vi som tror - om vi lever i tro, kan vi slå sterke åndskrefter på flukt, i Jesu navn! Om vi lever i lydighet og ved Ånden! Men det betyr også at du må regne med forfølgelse, av de menneskene den onde har makt over! Det er på den måten åndelig krigføring fungerer - det usynlige blander seg inn i det fysiske, ved å bruke de som er bundet av synd. Og oftest kommer den verste motstanden fra andre kristne, som ikke har Ånden eller lever i frafall og lunkenhet. Det er bare å lese om hvem Jesus fikk mest motstand fra, Apostlenes gjerninger og ikke minst kirkehistorien.


Fred - en varsko mot krig og Jakobs trengsel

Enda en avtale - her med Jordans konge Abdulla II og Benjamin Netanyahu


Jeg sitter nå og leser MIFF sitt magasin (det skal også stå på deres hjemmeside) - hvor de skryter av Israels fred med de arabiske emirater og kongedømmet i Bahrain. Og det står også om at flere arabiske land vurderer det samme. De "gode" er da Trump og de som søker fred - mens de onde er da Iran og deres allierte. Men spørsmålet er om disse arabiske landene våger å forlate Islams klare ordre om å stå imot jødene - og gjerne drepe dem.


Falsk fred - en spesialitet innen Islam

Men vi vet derimot at Islam fremmer falsk fred - det var nettopp det Arafat talte om i en Moske i Johannesburg, Sør-Afrika i 1994 - hvor han forklarte sine intensjoner med "fredsavtalen":

"I Allahs navn - tro meg når jeg sier det er mye som gjenstår å gjøre. Den hellige krigen skal fortsette - vårt hovedmål er Jerusalem. Jerusalem - og her står vi. Jeg kan ikke - og jeg må tale åpent. Jeg kan ikke gjøre det alene uten støtte fra den islamske nasjonen. Jeg kan ikke gjøre det alene - Nei, dere må komme og kjempe og starte Jihad for å frigjøre Jerusalem - nei, det er ikke deres hovedstad.

Denne avtalen - jeg ser ikke på den som noe annet enn den avtalen som ble inngått mellom vår profet Muhammed og Kuraish-stammen - en foraktelig våpenhvile. Den samme måten som Muhammed aksepterte det på, aksepterer vi nå disse fredsforhandlingene - fra mitt hjerte, og jeg sier det til dere som bror til brødre: "Vi trenger dere. Vi trenger dere som muslimer, som hellige krigere - enda en gang må jeg si - fremad til seier; fremad til Jerusalem".


(Jassir Arafat i en tale under et lukket møte med troende muslimer i en moskè, i Johannesburg 10 mai 1994).


(dette er en kjent informasjon - men ingen har tatt hensyn eller bryr seg om det, men bare pøset på med milliarder med penger inn i palestina - hvor mesteparten har forsvunnet til terrortunneler, våpen ol. og det er utrolig mye korrupsjon, hvor Arafat ble steinrik, Abbas har kjøpt seg privatfly til noen 100 millioner etc. - Mens barna blir indoktrinert via Barne Tv til å opphøye selvmordsbombere, barn er på treningsleir hvor de trener med våpen og å krige med Israelske soldater - om ikke Ine Søreide vet noe om dette, så er hun stokk dum. Men jeg tror hun vet det, men ser Israel som en trussel mot globalistherredømme)

Muhammeds "fred" med Kuraish stammen, skjedde da Muhammed skjønte at han ikke kunne beseire dem fordi de var for sterke, og inngikk en falsk fredsavtale. Men da Muhammed fikk større styrker, så brøt han plutselig avtalen, og drepte (halshugget) alle mennene i denne stammen, og solgte kvinnene og barna som slaver. Det var Arafats intensjon med fredsavtalen.


Ekte fred med kristne, jøder og vantro - er bannlyst i Islam

Likvideringen av Sadat i 1981 ved den islamske Jamaa al-Islamiyya - fordi hans ønske var en ekte fred


La oss se på tidligere president Sadat - som hadde tapt Yom Kippur krigen mot Israel. Og han ble trøtt på krig - og søkte ekte fred med Israel i 1978. Fordi han ønsket en ekte fred - så ble han drept av en islamisk gruppe i 1981. Å ønske ekte fred med Israel, blir sett på som forræderi i Islam - og mot Koranen og Muhammeds ord. Arafat var derimot trygg så lenge han levde, for hans fred var aldri ekte.

Den 13 sept. 1993 ble "fredsavtalen" den såkalte Oslo avtalen underskrevet - og vi har sett fruktene av den, som har gitt mye død til Israel og lemlestede mennesker, og blitt forsvaket ved å gi bort land "for fred" - på samme måte som Hitler gjorde med Tsjekoslovakia. Den 15 september 2020 - altså ganske så nøyaktig 27 år etter - så undertegnes det enda en "fredsavtale" - og det virker som det er flere land på gli. Trump vinner politiske poeng, for å på sikt gjøre Israel svakere, og også Emiratene kan få tilgang til å kjøpe de avanserte jagerflyene fra USA - som kun Israel har i Midtøsten. Dette liker Israel dårlig.



Og her kan du lese hva Karmel mente om "Fredsplanen" - i motsetning til MIFF - er de meget kritisk, fordi de kjenner sin Gud og sin Bibel.


Jeg er medlem av MIFF (med Israel for Fred) - men de gangene jeg har diskutert på deres nettsider Guds Ord - for å fortelle hvorfor jødene blir forfulgt, tråkket på og hatet - så får jeg advarsler - det skal være en "nøytral" debatt - og bibel skal ikke brukes. Men da er man blind på hvorfor Holocaust kunne skje - og hvorfor jødene har stort sett blitt forfulgt siden de ble kastet ut av Det Hellige land i 70 og 135 e.Kr (bare så det er sagt, det har alltid bodd jødiske bosetninger i Israel - fra 135 e.Kr. - til opprettelsen i 1948).


Europa har latt det flyte mer jødisk blod, enn hva muslimene gjorde mot dem. Og dette har Europa holdt med på i godt over 1000 år - hvor vi har brent jødene levende, stjålet deres barn for å gjøre dem "kristne", hvor jøder kunne kaste seg ut i selvmord (noen ganger med sine barn) - for å slippe å havne i hendene på "kirken" og bli torturert (DKK). etc. etc. Det er en av grunnene til at jødene er fryktelig negative og skeptisk til kristendommen. De klarer ikke å skille det ekte fra det uekte (men det var også ekte kristne som var antisemittiske, eks. Luther på slutten av sitt liv).

Midtøsten nå - en ny åndelig strategi

Men jeg merker at det skjer en forandringens vind i åndeverdenen. MIFF er estatisk glad - men de skjønner ikke den usynlige verden velger en ny strategi (Uansett, MIFF gjør en viktig informasjonsjobb, de har også noen kritiske artikler i bladet sitt - men jeg savner mer at man går dypere inn i hva striden egentlig dreier seg om).


Eks. så har plutselig Høyre for første gang lagt inn Israel inn i sitt partiprogram nå, for å "Utdype" handels-, nærings- og forskingssamarbeid med Israel.


For første gang så virket det som nasjonene vender seg mot palestinerne - hvor EU nekter å gi bistand til palestinerne, før de tar imot skatteinntekter fra Israel (som de nekter) - og den arabiske ligaen er mer interessert i "fredssamtalene" til, enn sutringen til palestinerne. Plutselig - det landet som har vært som en "popstjerne" over mange 10 år - i FN og media - plutselig så snur vinden. Som om palestinerne har bare å følge strømmen - ellers får de ingen mer støtte.

Grunnen tror jeg, er at det er en ny strategi, hvor den onde legger andre planer for å få felle Israel.


Det er likevel interressant å se at PLO/Hamas, Hizballah i Liban on, Tyrkia er like hard på krigstrommene - og avskyr disse "fredsavtalene" - og sammen med Russland og Syria (Husk at Jesaja 17:1 - sier at Damaskus skal bli en ruinhaug - som kan skje ved en storkrig), så kan det hende at i en nær fremtid, at de kan komme til å stride mot Israel - om det skjer først, så vil "freden" senke seg over Midtøsten - og så etterhvert vil en slu, ond hersker ta over makten i de islamske landene - og vil totalt lure Israel inn i en felle - de 3,5 siste årene - som godt kan kalles Jakobs trengsel. Det står en beskrivelse av det i Åp. 12. Se også det profetiske rundt "Tegnet i Jomfruen".

Nå indikerer Syrias president at han også ønsker "freds"samtaler - men Israel er temmelig skeptisk til han - noe de burde være.



Så åpner Saudi-Arabia luftrommet for at fly fra Israel kan fly over territoriet (noe som ikke har skjedd før) - og dermed slippe lange omflygninger og bruk av mye drivstoff. Også Jordan åpner flyrommet for Israel over sitt land.


Og både Serbia og Kosovo varsler at de vil putte sine ambassader i Jerusalem.


Israels negative opplevelser og trengsler - snus på noen måneder - kanskje for godt til å være sant?

Det er noe som heter, når du kjøper varer, at noe er så billig at det er for godt til å være sant - og da er det nettopp det. Alle disse "positive" tingene som skjer med Israel nå, er for godt til at det kan være sant - og er mest sannsynelig begynnelsen på oppfyllelsen av Daniel 9:27 (og her bruker jeg 1930 oversettelsen, ettersom den er mest korrekt etter grunnteksten):

"Og én uke skal gjøre pakten fast for de mange; og i midten av uken skal slaktoffer og matoffer ophøre, og på vederstyggelighetenes vinger skal ødeleggeren komme, og det inntil tilintetgjørelse og fast besluttet straffedom strømmer ned over den som ødelegges."


I de andre oversettelsene står det "I én uke skal han stadfeste en pakt...." - altså "han" er utelatt, fordi Antikrist har enda ikke stått frem. Så jeg vil heller si at det er snakk om at antikristens ånd - vil gjøre pakten fast for de mange - dvs. som her, alle er ivrige, plutselig, å gjøre en pakt med Israel - og yndlingene palestinerne får heller irritasjon mot seg - av den arabiske liga, som ønsker at de skal be om unnskyldning for deres uforskammede oppførsel.



Trump og noen av de viktige han har rundt seg


Jared Kushner - som har sin base i adressen 666 fifth avenue - og paven, en antikristelig type


Jared Kushner, en amerikansk jøde, svigersønn til Trump, har vært med og lagt en grunn for denne avtalen, og jeg kan ikke glemme denne profetien, som du kan lese her:

"I den andre delen av visjonen så jeg pave Frans knelte foran meg som om han var i bønn. Han var i en hall som så ut til å ha ett gammelt design. Bak ham var det som hallen ble svelget opp av det store mørket.


Etter en kort periode kommer en figur ut av mørket og gikk opp til paven. Det var Jared Kushner (Oa:Trumps Svigersønn). Han sto på venstre side av paven og lente seg for å hviske i øret hans. Jeg kunne ikke høre hva Jared sa, men jeg la merke til at pavens øyne utvidet seg, og så vendte han seg til Jared for å svare. Igjen fikk jeg ikke høre diskusjonen deres, men jeg visste at det var ondskap i deres natur." Du kan lese om visjonen her.


Trumps katolikker

Så hørte jeg noe interessant idag - at Mike Pence var en katolikk. Jeg tittet etter - og fant ut at han hadde vært en brennende katolikk - men etterhvert søkte over til en evangelisk kirke. I z3news var redaktøren skeptisk til Pence, ettersom det var en mistanke om at Pence og noen andre allerede i 2017, hadde forsøkt på ett kupp mot Trump. Det var ikke beviselig, men som han sa, da Pence refererte til Bibelverset i 2 Krøn. 7:14

"...og så mitt folk, som er kalt med mitt navn, ydmyker seg og ber og søker mitt åsyn og omvender seg fra sine onde veier, da vil jeg høre i himmelen og tilgi deres synd og lege deres land." 2 Krøn 7:14

Da han leste dette Ordet på National Day of Prayer, så fjernet han alle ordene om "omvendelse" i det verset - redaktøren ble da veldig skeptisk til Pence.



"Visepresidenten [Pence] vendte tilbake til sine katolske røtter tidligere i år, og møtte pave Frans i Vatikanet før koronaviruspandemien stoppet reisen. Besøket "gjorde meg til en helt" i USA, sa han begeistret til paven."


Det andre Trump har gjort, er at han har satt inn en ny høyesterettsdommer - Amy Coney - som er også er en katolikk.

Ondskapen i den Katolske kirken

Grunnen til at jeg er opptatt av dette, er pga ondskapen som ligger i grunnvollen til den katolske kirken. Da jeg for en del år siden var i Firenze - og besøkte "verdens vakreste" kirke, som var katolsk, så var det en skitten ånd over plassen, og etter å ha vært i kirken, ble jeg på en måte gal på sinnet - både jeg og min kone. Vi ble rett og slett dypt deprimert. Men det gikk over - og jeg tenkte ikke over det. 2 år senere - var jeg i samme område - i samme kirke - og opplevde det samme - da skjønte jeg at det var en sterk demonisk makt over den kirken.

Fargene katolske kirken bruker, legnst mot høyre, er lik den som nevnes at skjøgen har i Åp. 17 - dessuten er kirkens base i Rom omkranset av de 7 fjell.


Legg da til en ekte oppriktig kristen som jeg kjenner, som var på visitt inne på Petersplassen i Rom - og gikk inn i katedralen der - og han sa at det var noe av det verste han hadde opplevd.


Vi må huske på at Vatikanet og den Katolske kirken ikke er kristen i grunnen - og er heller en avgudsdyrkende religion som hadde sine røtter fra Babylon (les om det her) - de flyttet fra Babylon, der de hadde sin pave - og etterhvert bosatte seg i Italia. Og dyrket sine avguder - helt til kristendommen oppsto - da tok de på seg en kristen kappe i rundt år 300 e.Kr, ved Konstantin, men skjulte deres okkulte opphav - og la en grunn for skjøgen, som står beskrevet i Åp. 17. Du kan lese mer om det under dødens ideologier.

Også Trump har valfartet til Rom, med sin kone, datter og svigersønn. Det er ikke nødvendigvis galt - men er du frelst - så burde du la det være. Den ånd som er der, er meget destruktivt.


Jesuittene - DKKs farligste og ondeste gruppe

Dagens pave Frans er den første jesuitt som har blitt pave, og jesuittene har ett meget stort nettverk hvor de overvåker alle og alt, og har noe på alle av eliten, derfor kommer de inn i fellesskapet, fordi eliten ikke ønsker at DKK skal avsløre ting som kan felle deres posisjoner. Derfor smiler de og ler når de prater med paven - men i Åp. 17 - så står det at en dag vil globalisteliten (Dyret) ødelegge skjøgen.


Vær kristisk til Trump - og alt som virker fint utad

Grunn+åen til at jeg tar opp dette - er fordi vi burde vite hva som skjer rundt og i Trump. Vi kan ikke bare støtte han, fordi han har gjort positive ting for Israel (Det Trump har gjort hittils, er mest å være vennelig og gjort visse ting som å flytte ambassaden, men de har enda ikke gått i krig sammen med Israel feks. mot Iran, USA er en "venn og alliert" som ofte lar Israel ta de tunge løftene, og står på siden bare med ord, eller truer Israel når de ikke får det som vil - jeg vet ikke med deg, men sånne venner kunne jeg klart meg godt uten).


At Gud salver han - det gjør Han blant annet for for å få frem sin vilje på visse ting, som å bygge templet i Jerusalem, få pusterom for ekte kristne - så de kan forberede seg på det som snart kommer - kanskje også for å bruke han til å være den som får frem starten på Dyret og dets rike. Og nei, jeg tror ikke han er Antikrist. Les mer om Trump her, og USAs fall.


Profetier som har kommet

Til slutt vil jeg peke på slutten av en rekke profetier gitt av en person om krig i Israel - hvor denne ser russiske tanks inne på Israels område, i kamp. Det interessante er en siste visjon nederst på siden:


"...... og så statsminister Benjamin Netanyahu som satt over et skrivebord på et kontor i sorg. Hans høyre albue var på pulten og hånden hans var på pannen. Han var tydelig opprørt. Da snakket han: " Vi har blitt lurt! "Da begynte han å be på hebraisk, og jeg hørte ham si" Adonai. "Jeg forsto han ropte etter hjelp.


Scenen endret seg mens jeg så over en motorvei i Israel som i helikopterperspektiv. Motorveien var pakket. Det så ut som folk fløy sydover. Det var kaos.

Notat - Jeg opprinnelig følte at denne bedrageren var fienden av staten Israel.........."

Jeg har tenkt på 2 muligheter - for at Israel kan bli lurt:


Nummer 1: som jeg har sagt lengre opp, att Israel inngår pakt (såkalt fredsavtaler) med flere arabiske land, så kommer det en antikristlig fyr og tar over makten, og vender nasjonene mot Israel, som det står om Antiokus Epifanes (forbilde på Antikrist)


"I hans sted skal det oppstå et foraktelig menneske. Han har ikke fått overgitt kongedømmets ære, men han kommer uventet og tilegner seg kongedømmet ved list og svik........ Etter at han har inngått forbund med ham, farer han med svik. Han skal dra ut og vinne makten med få folk." Dan 11:21, 23

- når de føler seg trygge - kanskje en gang i fremtiden, hvor de har frivillig lagt ned sitt forsvar i en rekke avtaler for å stole på en ny verdensleder, som det står:

"Og jeg hørte hva mannen sa, han som var kledd i hvite linklær og sto over elvens vann. Han løftet sin høyre hånd og sin venstre hånd opp mot himmelen og sverget ved ham som lever i evighet: Én tid og tider og en halv tid. Og når det hellige folks makt er fullstendig knust, skal alle disse tingene fullendes." Dan 12:7

fordi Israel stoler på at det er trygt:


"Når lang tid er gått, skal du bli mønstret. Ved årenes ende skal du komme til et land som er frigjort fra sverdet. Dets folk er samlet fra mange folkeslag, opp på Israels fjell, som stadig hadde ligget øde. Men nå er det ført ut fra folkene, og de bor der trygt alle sammen. Dit skal du dra opp. Som en storm skal du komme, som en sky skal du være til å skjule landet, du og alle dine skarer og mange folkeslag med deg.


Så sier Herren Herren: På den dagen skal tanker stige opp i ditt hjerte, og du skal tenke ut en ond plan og si: Jeg vil dra opp mot et land med åpne byer. Jeg vil komme over fredelige folk, som bor trygt, som alle sammen bor uten murer og verken har bom eller porter – for å rane og røve og ta hærfang, for å vende din hånd mot ruiner som er bygd opp igjen, og mot et folk som er sanket sammen fra folkene, som har samlet seg fe og gods, som bor på jordens navle.......... Derfor skal du profetere, menneskesønn, og si til Gog: Så sier Herren Herren: Se, på den tid når mitt folk Israel bor trygt, skulle du da ikke vite det?" Esek 38:8-12, 14

Og når Israel føler dyp trygghet - så kommer det krig, Gog og Magog, eventuelt en annen storkrig, som innbefatter Antikrist, eller en som er sterk drevet av Antikristens ånd - og Israel har ingenting å stille opp med, fordi de ikke har noe fysisk forsvar - så Gud griper inn.


Det finnes indikasjoner på at den lederen er Obama - som du kan lese om den jødiske gutten som var i himmelen i ca 15 minutter, og fikk profetiske varsler for fremtiden, og i Bibelkoden, hvor Obama faktisk er kodet inn den hemmelige koden bak Guds Ord i Hesekiel 38:2, der det står om Gog.


Alternativ 2: At Trump lurer Israel (ikke se bort i fra, at alternativ 1 og 2 kan gå inn i hverandre) og bedrar dem, og derfor føler også Benjamin Netanyahu at han blir lurt. En ting er at fienden kan lure deg, men ingenting er vanskeligere enn den du stolte på.

Om du leser disse 3 profetiene, og da spesielt den siste, så står det:


"..... Så jeg kikket rundt. Fra hotellets høyhus kan du se den fine vakre byen. Mens jeg så, kom det plutselig en stor eksplosjon. En bombe falt og en bygning eksploderte. En annen bombe falt og en annen bygning eksploderte. Hele byen gikk opp i røyk. Krigsfly fløy hit og dit.


Herren Jesus sa "Min by vil lide smerten av krig".


Englene som stod i nærheten sa "Krigen Israel vil være med i vil bli en vanskelig kamp med store tap. En politisk felle vil bli lagt for byen (Jerusalem) for å ta den. Og Israels beste venn skal forråde henne".


Deretter vil fortapelsens sønn, hennes beste venn, vil tilby fred, et land for fredsavtale. Når dette skjer, ganske snart, vil Daniel 9:27 bli oppfylt. Det vil bli oppfylt i krigen. Englene som sto der sa "Selv nå så planlegger fortapelsens sønn sammen med Dyret for at dette skal skje. FN vil samle nasjonene for å tvinge Israel til å dele Jerusalem".

Når dette ordet ble talt til meg, og i en visjon så jeg den israelske statsministeren med desperat håpte og stolte på at deres beste venn vil stå sammen med de for å hjelpe dem. De vil være så hjelpesløse. Midt i sin hjelpesløshet, kommer deres beste venn med en politisk felle og den israelske statsministeren vil stole på Israels beste venn og godta deres krav, uten å forstå at det er en felle."

Stol aldri på mennesker - kun på Gud og Hans Ord

"For selv dine brødre og din fars hus – selv de er troløse mot deg. Selv de roper etter deg av full hals. Tro dem ikke når de taler fagre ord til deg!" Jer 12:6

"Så sier Herren: Forbannet er den mann som setter sin lit til mennesker og holder kjød for sin arm, som vender sitt hjerte fra Herren. Han er som en busk i ødemarken og får ikke se at det kommer noe godt. Men han skal bo på avsvidde steder i ørkenen, i et saltland der ingen bor.

Velsignet er den mann som stoler på Herren, og lar Herren være sin tillit. Han skal bli lik et tre som er plantet ved vann og skyter røttene ut ved en bekk. Det frykter ikke når heten kommer. Alltid har det grønne blad. Det sørger ikke i tørre år og holder ikke opp med å bære frukt. Svikefullt er hjertet, mer enn noe annet, ubotelig sykt er det. Hvem kjenner det? Jeg, Herren, ransaker hjerter og prøver nyrer. Jeg gir enhver etter hans ferd, etter frukten av hans gjerninger." Jer 17:5-10

Derfor kan vi ikke stole på Trump - han har gjort store ting, men til slutt, kan han ende opp som Jehu, som var ivrig etter å gjøre Guds vilje ved å utrydde Jesabels hus (ett bilde på Clintons hus, og demokrat-globalistene) - og etterpå så henga han seg til avgudsdyrkelse - på samme måte som de han utryddet.

Og Jonathan Kahn bruker ordet Jehu, som du kan les om fra 2 Kongebok 9, på Trump. Så OBS! Er du kristen - så velsign og be gjerne for Trump, men aldri stol på ham - kun Gud og Hans Ord - og de nærmeste gudfryktige som du kjenner, som du vet du kan stole på.

Dette er en tid av svik - hvor folk raskt kan snu seg, som Bileam, fordi de fikk lyst på noe for seg selv i sitt hjerte - hvor han ønsket rikdom, mot å kunne forbanne Guds folk (og ga hemmelige råd til Balak, til hvordan de kunne felle Israel) - samtidig som han profeterte i Guds Ånd, og så er disse, som begynte så rett, villige til å ta knekken på det de før støttet, og setter dolken i deres rygg (Bileam kan du lese i 4 Mos. 22 og videre - og når Moses avslører hvorfor Bileam var falsk i 4 Mos. 31:16. Også Judas brev advarer mot Bileams svik i vers 11.

Les Stanley Frodhams nedslående profetier om denne tiden vi lever i nå - hvor du faktisk ikke kan stole på noen. Selv salvelsen kan lure deg, fordi Herren salver sitt ord og sine gjerning, ikke nødvendigvis at den som blir brukt til å gjøre Guds gjerninger, har rene gode motiv, eller er oppriktig (og jeg har selv sett alt for mye av akkurat dette, i de menighetene jeg har vært i).


Selv falske kristne kan gjøre undergjerninger i Jesu navn - fordi de en gang var ekte, og Gud ga de gaver, og når de snur seg mot Herren, og likevel gjør kraftgjerninger og profeterer - så vil folk stole på dem, isteden for å søke Herren. Og sånn sett har mange kristne snudd seg mot Herren, fordi de følger mennesker istedenfor Herren selv. Vi minnes Jesu egne Ord:

"Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Mange skal si til meg på den dagen: Herre, Herre! har vi ikke profetert i ditt navn, drevet ut onde ånder i ditt navn og gjort mange kraftige gjerninger i ditt navn? Men da skal jeg åpent si til dem: Jeg har aldri kjent dere. Vik bort fra meg, dere som gjorde mot loven!" Matt 7:21-23

3 visninger0 kommentarer
Innlegg: Blog2_Post
bottom of page